Széchenyi 2020 logó Széchenyi 2020 logó

Vízügyi kérelem

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (a továbbiakban: Eüsztv.) 2017. január 1-én hatályba lépett rendelkezése kimondja, hogy az elektronikus ügyintézést biztosító szervek kötelesek a feladat- és hatáskörükbe tartozó ügy, valamint a jogszabály alapján biztosítandó szolgáltatásaik igénybevételéhez, lemondásához vagy módosításához szükséges ügyeknek az ügyfelekkel történő elektronikus intézését a törvényben meghatározottak szerint biztosítani. Az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság mint vízügyi hatóság a vízjogi engedélyezéssel kapcsolatban az Eüsztv. alapján elektronikus ügyintézés biztosítására kötelezett szerv. A vízügyi engedélyezési eljáráshoz kapcsolódó vízügyi igazgatási és hatósági kérelmek benyújtása 2018. január 1- jétől elektronikusan is biztosított.

Az Eüsztv. értelmében a természetes személyek válaszhatnak a papír alapú ügyintézés, valamint az elektronikus ügyintézés között, azonban a jogi személyek és jogi személyiséggel nem rendelkező egyéb szervezeteknek kötelező 2018. január 1-től elektronikusan indítani a vízügyi eljárásait.

A vízügyi hatósági eljárás elindítását megelőzően meg kell keresni a területi vízügyi igazgatóságot a vízügyi objektumazonosítás miatt. Amennyiben a vízimunka, vízilétesítmény érinti a területi vízügyi igazgatóság vagyonkezelői jogosultságát, a vagyonkezelői hozzájárulást is be kell szerezni. A hatósági eljáráshoz csatolni kell az objektum azonosítással kapcsolatos igazolást, valamint a vagyonkezelői hozzájárulást. Ezeken túlmenően a kérelem űrlaphoz kötelezően csatolandó mellékletek körét, illetve a benyújtás módját (pl. példányszám, benyújtás módja) a 41/2017. (XII. 29.) BM rendelet a vízjogi engedélyezési eljáráshoz szükséges dokumentáció tartalmáról tartalmazza.

Vízügyi hatósági kérelem űrlap elérése

A vízügyi hatósági kérelem űrlapok a http://epapir.vkj.hu weboldalon érhetőek el.